Waarom voor ons kiezen?

Als zelfstandige verpleegpraktijk is uw tevredenheid van groot belang. Het is immers de beste reclame. We zullen er alles aan doen om u de beste zorgen toe te dienen, zodat u met een goed gevoel terugkijkt op onze samenwerking. Onze werking is discreet en voorspelbaar. Alle kosten worden rechtstreeks in rekening gebracht met uw mutualiteit.

Stap 1 tot 4

Stap 1: U belt 03 369 27 14.

Stap 2: We maken een afspraak en bepalen een tijdstip wanneer het u past. We proberen dit uur zo goed mogelijk te respecteren. Telefonisch proberen we al na te gaan wat u eventueel nodig heeft van medisch materiaal.

Stap 3: Een vaste verpleegkundige komt bij u langs en voert de nodige zorgen uit.

Stap 4: We spreken een vast tijdstip af voor de volgende dagen.

Thuisverpleging Aalst

Thuisverpleging in Aalst nodig? Dan bent u aan het juiste adres!

Waarom voor Tempus Thuisverpleging Aalst kiezen?

  • Zorg op maat: Uw thuisverpleegkundige in Aalst kijkt samen met u en uw mantelzorger(s) hoe we u van de beste zorg kunnen voorzien. Wij bieden alle mogelijke zorgen aan: Van hygiënische zorgen tot de meest technische zorgen (bv. eenvoudige tot complexe wondverzorging, inspuitingen, oncologische zorg thuis, stomazorgen, alles ronde chemo- en pijnpompen…). Voor elke zorgvraag bieden wij zorg op maat!
  • Totaalzorg: De thuisverpleegkundigen in Aalst werken met alle disciplines in de zorg samen. Dit wil zeggen dat we in overleg met andere zorgverleners (bv. arts, kinesitherapeut, podoloog…) zoeken naar een totaaloplossing. Op die manier wordt de levenskwaliteit van u als zorgvrager opmerkelijk verbeterd.
  • Klein team met experts ter ondersteuning: Uw vaste verpleegkundige kan altijd beroep doen op een team van gespecialiseerde collega’s. Zo hebben we bij Thuisverpleging Aalst experten in diabetes, palliatieve zorg, wondzorg, psychiatrie etc. In complexe situaties vindt er een overleg plaats tussen de verpleegkundige en de expert, zodat de meest gerichte zorg kan worden verleend.
  • 24 uur op 24 uur:  Thuisverpleging in Aalst is 24u/ 24u en 7/7 beschikbaar voor elke zorgaanvraag. Niet alleen in de week maar ook in het weekend en op feestdagen, krijgt de zorgvrager alle zorg die nodig is. Wanneer nodig komen wij ook meerdere keren per dag langs.
  • Altijd hulp dichtbij: Onze verpleegkundigen bij Thuisverpleging Aalst wonen in dezelfde regio. Dit maakt het mogelijk om steeds in een mum van tijd bij u thuis langs te komen.
  • Toegang tot je gegevens: Bij Thuisverpleging Aalst kan je heel gemakkelijk inzage krijgen in uw gehele zorggeschiedenis.
  • Contact en overleg met je (huis-)arts:  We hechten veel belang aan communicatie met de verschillende betrokken zorgverleners. Met het elektronisch patiëntendossier is het zeer gemakkelijk om de huisarts van de nodige informatie te voorzien, om de situatie op de voet te volgen. In dringende gevallen nemen we bij Thuisverpleging Aalst altijd telefonisch contact op met de huisarts.

Thuisverpleging Aalst met een persoonlijke aanpak

Naast totaalzorg op maat zal u in het team van Thuisverpleging Aalst professionele zorg krijgen. Technieken worden continu bijgeschaafd, door het steeds volgen van de recentste bijscholingen. Zo werken wij up-to-date en volgens de recentste wetenschappelijke richtlijnen

De zorgen die we het meest verlenen zijn :  

Thuisverpleging Aalst heeft een sterke naam opgebouwd als zorgverlener in Aalst en omstreken. Een persoonlijke aanpak wordt hoog in het vaandel gedragen.

Dit fantastische team is werkzaam in:

 

Staat uw gemeente niet in de lijst, maar woont u in de regio van Thuisverpleging Aalst? Contacteer ons en we zoeken samen naar een oplossing.   U kan Thuisverpleging Aalst rechtstreeks bereiken op het nummer: 03 369 27 14 of via het contactformulier.

Thuisverpleging Aalst

Kosten van Thuisverpleging 

Bent u benieuwd naar de kosten van thuisverpleging in Aalst? In dit artikel zullen we alle belangrijke informatie bespreken met betrekking tot de financiële aspecten van thuiszorg in Aalst.

Derdebetalersregeling 

Een van de belangrijkste aspecten om te begrijpen is de derdebetalersregeling. Bij thuisverpleging in Aalst wordt de kost van uw verzorging rechtstreeks aan uw ziekenfonds gefactureerd. Om deze facturatie correct te laten verlopen, is een doktersattest vereist. Dit doktersattest dient als basis voor de terugbetaling van de verleende zorg door thuisverpleging Aalst via uw ziekenfonds.

Welke Zorgen Worden Niet Terugbetaald?

De wet reguleert dat slechts een beperkt aantal zorgen binnen thuisverpleging niet worden terugbetaald. Het is essentieel om te weten welke zorgen wel of niet in aanmerking komen voor vergoeding. Indien er zorgen zijn die niet worden gedekt door uw ziekenfonds, zullen wij u hierover vooraf informeren. Dit stelt u in staat om volledig op de hoogte te zijn van eventuele extra kosten die u kunt verwachten.

Bewijsstuk van Verleende Zorg

Uw toegewijde verpleegkundige zal maandelijks een bewijsstuk verstrekken met een overzicht van alle verleende zorgen die aan uw ziekenfonds zijn gefactureerd. Dit bewijsstuk omvat niet alleen de zorgen die voor uw rekening zijn, maar ook een gedetailleerd kostenoverzicht.

Kostenoverzicht voor Zorgontvangers

Naast het bewijsstuk van de zorgen die u zelf moet betalen, ontvangt u ook een kostenoverzicht. Dit kostenoverzicht is bedoeld om u inzicht te geven in alle financiële aspecten van de thuisverpleging die u ontvangt. Hierdoor kunt u een duidelijk beeld krijgen van de kosten die gepaard gaan met uw zorgtraject.

Het is van groot belang om goed geïnformeerd te zijn over de kosten en vergoedingen die verband houden met thuisverpleging in Aalst. De derdebetalersregeling zorgt ervoor dat de betaling van uw zorg soepel verloopt via uw ziekenfonds, maar het is cruciaal om te weten welke zorgen wel of niet worden terugbetaald. Uw vertrouwde verpleegkundige zal u voorzien van alle nodige informatie en documentatie, inclusief bewijsstukken en kostenoverzichten, om u te helpen bij het beheren van de financiële aspecten van uw thuisverplegingstraject.